Odpowiedzi

2009-11-11T17:09:54+01:00
Podaje tylko kawalki tylko to rozbuduj i myślę że dasz mi najlepsze rozwiazanie
*obecnosc trawy i kwiatow po stronie zbawionych nie oznaczaja tylko fukkcji ozdobnych ale takze dobro
*murzyna przedstawiono zarowno po stronie zbawionych jak i tez po stronie potepionych,co nasuwa mysl że polowa na sodzie ostatecznym bedzie zbawiona a druga polowa nie,jest to nieprawdą gdyz wszyscy sa rowni
*o tym ze postac zasiadajaca nateczy to Chrystus najwyrazniej swiadczy to ze ma przebity bok,dlonie i stopy

centrslny panel przedstawia chrystusa ukazanego na zlotym tle poniewaz symbolizuje boskość zasiadajacego na teczy.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:38:26+01:00
Sąd Ostateczny - obraz stworzony przez Hansa Memlinga, w latach 1467 a 1471. Wykonany jest technika olejna na desce. Sad ostateczny utrzymany jest w barwach ciemnych, sugerujacym nam,ze tlem dla obrazu jest noc. Centralna postac to Jezus Chrystus,symbolizujacy boskosc Wrzechmogacego. Warto zwrocic uwage, ze jego stopy spoczywaja na kuli, ktora jest symbolem swiata. Mozemy domyslic sie, ze chodzi o panowanie, wladze jaka posiada Jezus w stosunku do ludzi.Kolejne postacie to 12 apostolow,Maria Dziewica i Jan Chrzciel. Nad postaciami unosza sie anioly trzymajace atrybuty meki Chrystusa. W strefie dolnej dostrzegamy Archaniola trzymajacego wage, na ktorej wymierza ciezar uczynkow ludzkich.Po prawej stronie Archaniola widac ludzi, ktorzy walcza o swoja dusze, zycie wieczne i zbawione, zas po lewej nieszczesnikow stracanych w otchlan piekiel. Czerwien symbolizuje ogien,zlo jakie wydostaje sie z podziemia. Aniołowie trabiacy na trabie oglaszają koniec swiata. Obraz zdecydowanie jest dynamiczny i odzwierciedla emocje towarzyszace przy Sadzie Ostatecznym.Zmusza do refleksji.
2 3 2