Uczeń przeczytał zadana lekturę w ciągu czterech dni. Pierwszego dnia
przeczytał 70% całej książki, drugiego dnia 1⁄6 reszty i jeszcze 5 stronic,
trzeciego i czwartego dnia po 40 stronic. Ile stron liczy książka?

Wynagrodzę:)
Tylko dobrze bo spam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:58:36+01:00
X - ilosc stron ksiazki

I dz - 0,7x
II dz - 1/6 * (1x -0,7x) + 5 = 0,05x + 5
III dz - 40
IV dz - 40

0,7x +0,05x + 5 + 40 + 40 = x
1/4x = 85 /*4
x = 340

Odp. Ksiazka miala 340 stron. :D


1 5 1
2009-11-11T17:02:13+01:00
X-ilość stron w książce x-80-5=0,7x+⅙×0,3x x-85=¹⁴/₂₀x+¹/₂₀x czyli x-85=¹⁵/₂₀x czyli x-0,75x=85→0,25x=85→x=85:0,25→x=340 odp.książka liczy 340stron-pozdrawiam
1 5 1