Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T16:57:01+01:00
Po pierwsze wydobywanie surowców z tamtych rejonów byłoby dużym wyzwaniem technologicznym, ponieważ są one ukryte bardzo głęboko pod powierzchnią Ziemi (położenie na Platformie Wschodnioeuropejskiej). Czyli byłoby bardzo drogo.
Po drugie są to obszary cenne ekologicznie. Złoża surowców występują tam pod parkami krajobrazowymi i narodowymi.
2009-11-11T16:57:42+01:00
W północno-wschodniej Polsce nie eksploatuje się występujących tam złóż rud żelaza, ponieważ zalegają one bardzo głęboko i ich wydobycie jest trudne. Bardziej opłacalne jest sprowadzanie tych surowców zza granicy.