Prawdziwki po ususzeniu tracą ok 92% swojej masy. ile kilo czeba ich uzbiera aby otrzymać 1 kg?


proszę napisać wszystkie obliczenia oraz odpowiedź nalegam aby to zadanie nie było zrobione sposobem na x tylko np. 92% to jest ?
z góry dzięki

3

Odpowiedzi

2009-11-11T17:02:08+01:00
X - poszukiwana masa

(100%-92%)x = 1kg
8%x = 1kg
8/100x = 1kg
x = 100/8kg
x = 12,5kg

Odp: Potrzebne jest 12,5kg.
2009-11-11T17:03:36+01:00
1kg-8% , bo jezeli tracą 92% to 8 % zostaje
xkg- 100%

x=(1*100)/8=12,5 kg tyle potrzeba prawdziwków
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:04:09+01:00
1kg to 8%
1% to 0,125
92% to 11,5
11,5+1=12,5[kg]
odp:trzeba nazbierać 12,5 kg prawdziwków aby po ususzeniu został 1 kg

mam nadzieje ze moje rozwiazanie dasz jako najlepsze :D