Odpowiedzi

2009-11-11T17:01:45+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:03:52+01:00
R = 9cm:2 = 4,5cm

l= 2 * π * r = 2 * 4,5cm * π = 9π ≈28,26cm

28,26cm : 9cm = 3,14

odp: Gumka stanie się ponad 3 razy dłuższa.
23 4 23
2009-11-11T17:16:05+01:00
Obliczamy obwód butelki (wynik przybliżony)
π≈3
Obw=πd
Obw=3*9
obw=27cm

obliczamy ile razy dłuższa stanie się gumka z wynikiem przybliżonym 3:
27:9=3

odp.
Gumka stanie się 3 razy dłuższa.

π≈3,14
Obw=πd
Obw=3,14*9
obw=28,26

obliczamy ile razy dłuższa stanie się gumka z wynikiem przybliżonym 3,14:
28,26:9=3,14

odp.
Gumka stanie się 3,14 razy dłuższa.
Wybierz które chcesz. W pierwszym π ma w przybliżeniu 3 a w drugim 3,14.