Na mapie podano informacje o zasoleniu niektórych mórz
Te infotmacje;
M. Czarne 18 promili
M. Bałtyckie 8 promili
M. Śródziemne 38 promili
M. Czerwone 40 promili.

Korzystając z tabeli odpowiedz:

a. ile soli jest w 20kg wody z Bałtyku, a ile tej samej ilości wody z Morze śródziemnego?
b. Czy w 15kg wody z Morze Czerwonego jest więcej czy mniej niż 0,5kg soli?
c. Ile trzeba wziąć wody z Morza Czerwonego, aby po jej odparowaniu otrzymać 5,4kg soli?
d. Wyraź w procentach i w promilach, jakie byłoby zaslolenie wody otrzymanej po zmieszaniu 5kg wody Bałtyku z 5kg wody z Morza Czerwonego.

Prosze o szybkie odpowiedzi i oczywiście z obliczeniami, nie zadawala mnie zam wynik.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:24:19+01:00
A)
promil to 1/1000 część całości
8 promili z 20kg to 8/1000 *20=16/100=0,16kg=160 g
38 promili z 20 kg to 38/1000 *20=76/100=760g

b)
40 promili z 15kg to 40/1000 *15=60/100=0,6kg
odp. więcej

c)
40 promili z x kg to 5,4
40/1000 x=5,4
4x=540
x=135
trzeba wziąć 135kg wody

d)
jeśli zmieszamy takie same ilości wody średnie zasolenie jest średnią arytmetyczną.
(8+40)/2=24
1procent=10 promili, więc 24 promili to 2,4 procenta
średnie zasolenie wynosi 24 promile; 2,4 procent
2009-11-11T21:08:20+01:00
A)
20* 0,8% = x
x=0,16kg

20* 3,8% = y
y=0,76kg

b)
15*4% = x
x = 0,6kg
x>0,5kg

c)
x*4% = 5,4
4x=540
x=135kg

d)
5*0,8% + 5*4% = (5+5) * x%
4 + 20 =10x
x=2,4

2,4% = 24‰


Pozdrawiam! :)