Proszę o pomoc.daje wszystkie swoje punkty jakie mam.mam 2 zadania.nagrodzę osobę tymi punktami która zrobi 2 zadania dobrze.zachęcam.

zad.1)Pan Zygmunt dostał podwyżkę i zamiast 1600 zł zarabia 1800 zł.Podwyższył więc kieszonkowe swojej córki o taki sam procent.Córka dostawała dotychczas 20zł kieszonkowego. Ile będzie dostawać teraz?

zad.2)Cena jednego kilograma jabłek na targu wynosi 2,4 zł.Te same jabłka w sklepie kosztują 3zł.
a)o ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?
b)O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:09:05+01:00
Z.1
1800 - 1600 = 200
200 : 1600 = 1/8 =0,125 = 12,5 %
20 + 0,125*20 = 20 + 2,5 = 22,5
Córka będzie dostawać teraz 22,50 zł kieszonkowego.
z.2
3 - 2,4 = 0,6
a) 0,6 : 2,4 = 0,25 = 25%
b)3 - 2,4 = 0,6
0,6 : 3 = 0,20 = 20 %.
2009-11-11T17:19:09+01:00
1800-1600=200
200/1600*100%=12,5%
20*12,5%=20*0,125=2,5
20+2,5=22,5