Odpowiedzi

2009-11-11T17:08:21+01:00
Południkowa : 24*09`E-14*08`E=10*01`
rownikowa : 54*50`-49*00`=5*05`
Mysle ze pomoglam:) I lizce na 'najlepsza"
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:15:37+01:00
1.Rozciągłość południkowa Polski ;
a) najdalej wysunięty punkt na północ Polski :
- Jastrzębia Góra 54⁰50min N
b) najdalej wysunięty punkt na południe Polski :
- Szczyt Opołonek 49⁰N
2. Rozciągłość równoleżnikowa ;
a) najdalej wysunięty punkt na zachód Polski ;
- zakole Odry ( Cedynia) 14⁰08 min E
b) najdalej wysunięty punkt na wschód Polski ;
- zakole Bugu 24⁰09 min E

Czyli;
* rozciągłość południkowa
54⁰50 min - 49⁰ = 5⁰50 min

*rozciągłość równoleżnikowa
24⁰09 min - 14⁰08 min = 10⁰ 01 min


Zadanie jest zrobione bezbłędnie :D miałam to samo w zeszycie i dostałam 5 ;))
1 4 1
  • RvDY
  • Rozwiązujący
2009-11-11T17:22:29+01:00
Rozciągłość południkowa
54⁰50' - 49⁰00' = 5⁰50'

rozciągłość równoleżnikowa
24⁰09' - 14⁰08' = 10⁰ 01'
2 5 2