Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T17:10:08+01:00
X - cena początkowa kurtki
x + 30%x = x + (30/100)x = x + 0,3x = 1,3x - cena kurtki po podwyżce
1,3x - 30% * 1,3 x = 1,3 x - (30/100)*1,3 x =1,3x - 0,3*1,3x = 1,3x - 0,39x = 0,91 x - cena kurtki po obniżce

0,91x = x - 117
0,91x - x = -117
-0,09x = -117 /: (-0,09)
x = 117 : 0,09
x = 11700 : 9
x = 1300 zł

Kurtka przed zmianami kosztowała 1300 zł.
2009-11-11T19:24:58+01:00
100%+30% = 130% po podwyzce
100%-30%=70 po obnzce i teraz
11700 : 9
cena kórtki wynosiła 1300
proste com
1 5 1