Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:13:15+01:00
93,9+71,2+69=234,1
234,1-28,6=205,5
205,5:3=68,5
paweł ważył 68,5 kg

mam nadzieje ze moje rozwiazanie dasz jako najlepsze :D
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T17:15:09+01:00
X - waga Pawła
y - waga psa
z - waga kota
u - waga królika

x + y = 93,9
x + z = 71,2
x + u = 69
Dodaję wszystko stronami
3x + y + z + u = 234,1

y + z + u = 28,6
zatem mamy
3x + 28,6 = 234,1
3x = 234,1 - 28,6
3x = 205,5 /:3
x = 68,5

Paweł waży 68,5 kg
2009-11-11T17:23:18+01:00
Oznaczenia:
pies - x
kot - y
królik - z
paweł - a

paweł + pies - a+x=93,9
paweł + kot - a+y=71,2
paweł + królik - a+z=69

masa zwierząt: x+y+z=28,6

Z tego wynika:
3 wagi pawła + masa zwierząt=93,9 + 71,2+69=234,1
symbolicznie:
3a+x+y+z=234,1
3a+28,6=234,1
3a=205,5/:3
a=68,5 kg
Odp.Paweł waży 68,5 kg