Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:47:17+01:00
V₁+V₂
16km+20km=36
36/2=18

s=?
V₁=18km
V₂=20km
t=4,5 h

s=V*t
s=18*4,5=81km
81/2=40,5
2009-11-11T20:40:12+01:00
V=s/t

16 = s/t₁
20 = s/t₂

{t₁+t₂ = 4,5h
{16*t₁=20*t₂

{t₁ = 4,5-t₂
{4(4,5-t₂) = 5t₂


{t₁ = 4,5-t₂
{18=9t₂


{t₁ = 4,5-t₂
{t₂=2h

{t₁ = 2,5h
{t₂=2h

s= 20*2
s = 40km

Pozdrawiam! :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:54:13+01:00
Odległość z A do B - x
czas potrzebny na pokonanie A do B - xkm÷16km/h
czas potrzebny na pokonanie B do A - xkm÷20km/h
łączny czas - xkm÷16km/h + xkm÷20km/h = 4,5 h - obie strony mnożymy przez 160

10xh+8xh=720h
18xh=720h - obie strony dzielimy przez 18
x=40

Odp. odległość z A do B wynosi 40km