Wiedzac ze polskie polowy ryb morskich w 2006 roku wynosiły okolo 125 tysiecy ton oblicz w przyblizeniu, jaki ich procent stanowily ryby baltyckie

wegorze: 1 tys. ton
łososie: 2 tys. ton
dorsze: 15 tys. ton
śledzie: 21 tys. ton
szproty: 57 tys. ton
płastugi: 9 tys.ton

3

Odpowiedzi

2009-11-11T17:17:58+01:00
Węgorze: 1/125 * 100% = 0,8%
Łososie: 2/125 * 100% = 1,6%
Dorsze: 15/125 * 100% = 12%
Śledzie: 21/125 * 100% = 16,8%
Szproty: 57/125 * 100% = 45,6%
Płastugi: 9/125 * 100% = 7,2%

Inne: 20/125 * 100% = 16% ;)
1 5 1
2009-11-11T17:19:53+01:00
125 tys.-100%
105 tys ton-x%

125 * x%= 105 * 100%
125%x=10 500%/125%
x=84%
odp. Ryby bałtyckie wynoszą 85%.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:21:53+01:00
1/125*100%=0,8%
2/125=1,6%
15/125*100%=12%
21/125*100%=16,8%
57/125*100%45,6%
9/125*10%=7,8%

1+2+15+21+57+9=105
105/125*100%=84%
1 5 1