Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:22:45+01:00
X=dziesiatki
y-jednosci

x+y=10
y=10-x
10x+y=10y+x+18
10x+10-x=10(10-x)+x+18+9x+10=100-10x+x+18
9x+10=118-9x
18x=108
x=6
y=4


to liczba 64
2009-11-11T17:27:31+01:00
X- cyfra dziesiątek liczby początkowej
y-cyfra jedności liczby początkowej

układ równań:
x+y= 10
10y+x= 10x+y-18

x=10-y
10y+ 10-y= 10(10-y)+y-18

x=10-y
10y+10-y=100-10y+y-18

x=10-y
10y-y+10y-y=100-18-10

x=10-y
18y=72|:18

x=10-y
y=4

x=10-4
y=4

x=6
y=4

odp. ta liczba to 64



1 5 1