Odpowiedzi

2009-11-11T17:39:57+01:00
Glony nie są grupą systematyczną, ponieważ nie stanowią taksonomi w systematyce.Jest to nazwa nietaksonomiczna.Po za tym ich przynależnożć systematyczna jest kontrowersyjna.
Glony sproszkowane niektórych gatunków są stosowane jako suplementy spożywcze.
Najpłycej w wodzie znajdują się zielenice, głębiej brunatnice, a najgłębiej krasnorosty.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:42:20+01:00
1.Glony są grupą ekologiczną ponieważ maja podobne wymagania życiowe i należą do różnych królestw.
2.pozytywne:
-produkują materię organiczną
-produkują plankton
-wzbogacają zbiorniki wodne w tlen
negatywne:
-niektóre (sinice) wytwarzają toksyny podczas zakwitu wód
3.najbliżej powierzchni żyją glony zielone (sałata morska), głębiej glony brunatne (listownica) , a najbliżej dna występują glony czerwone (krasnorosty).
13 4 13