A) lekcja w polskiej szkole trwa 12,5% dłużej niż w szkole szwedzkiej. Ile minut trwa lekcja w szkole szwedzkiej

b)lekcja w polskiej szkole trwa o 10% krócej niż w szkole brytyjskiej. Ile minut trwa tam lekcja?

proszę napisać wszystkie obliczenia oraz odpowiedź nalegam aby nie robić tego zadania na x tylko sposobem ,,to jest" np. 100% to jest ? z góry dziękuje

3

Odpowiedzi

2009-11-11T17:32:46+01:00
A)lekcja w polskiej szkole-45-100%
lekcja w szwedzkiej szkole-tyle-87,5%
(metoda na krzyż)
Lekcja w szwedzkiej szkole trwa 39min38sek(40 min)


b) lekcja w polskiej szkole 45-100%
lekcja w brytyjskiej szkole- tyle-110%
(metoda na krzyz)

Lekcja w brytyjskiej szkole trwa 49,5 min(50 min)


2009-11-11T17:33:08+01:00
100%-12,5%=87,5%
0,875*45= okolo 39 min

10%*45=0,1*45=4,5 min
45+4,5=49,5min

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:35:25+01:00
1.
45 min szkoła polska =100 %
? szkoła szwedzka =100%-12,5% =87,5%

100% - 45min
87,5% - x
100x = 3937,7 /100
x=39,375 czyli w przybliżeniu 39 minut
Odp. Lekcja w szkole szwedzkiej trwa 39 minut.

2.
45 min szkoła polska =90 %
szkoła szwedzka =100%

45-90%
x-100%
90x = 4500/90
x=50

Odp. Lekcja w brytyjskiej szkole trwa 50 minut.