Odpowiedzi

2009-11-11T17:32:49+01:00
Znaczenie glonów w gospodarce i życiu człowieka:
- są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej,
- biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
- wydzielają tlen podczas fotosyntezy,
- zwiększają aerację, czyli napowietrzenie gleby, mineralizują glebę,
jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę,
- wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (listownica, morszczyn),
- stanowią białkowy pokarm dla człowieka (chlorella, listownica),
- są źródłem witamin, jodu, boru, miedzi, soli potasowych i sodowych (morszczyn),
- przemysł tekstylny wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do impregnacji tkanin (aby były nieprzemakalne) ,
-przemysł papierowy wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do produkcji kartonu i tektury,
- w postaci agaru (z karsnorostów) znajdują zastosowanie w piekarnictwie i cukiernictwie,
- w przemyśle spożywczym używane są do produkcji galaretek, lodów, majonezu

Są stosowane w medycynie do produkcji:
- kosmetyków ponieważ specjalne odmiany glonów dodawane są do różnego rodzaju kremów i innych kosmetyków, które np. mają wygładzać skórę lub ją odżywiać
- waty alginowej (z brunatnic),
- ziół zawierających jod (z morszczynu),
- substancji żelującej, czyli agaru (z krasnorostów), używanego do pożywek mikrobiologicznych,
- antybiotyków (chlorella),
- witamin grupy B,
- substancji bakteriobójczych robakom pasożytniczym,
ponieważ zawierają agar (z krasnorostów) i kwas alginowy (z brunatnic),
- do produkcji leków, które stosuje się w przypadku chorób przewodu pokarmowego,
- są składnikiem maści leczących rany po oparzeniach.

4. Środowisko i tryb życia.
Glony występują praktycznie wszędzie tam, gdzie znajduje się woda. Żyją w wodach słonych, słodkich, bieżących, stojących, zimnych, ciepłych, czystych, zanieczyszczonych, na śniegu, na lodzie, w cieplicach i solankach. Poszczególne gatunki glonów mają różne i ściśle określone wymagania życiowe.


Ja też kiedyś liczę na pomoc!!!
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:37:25+01:00
Zad 1
Glony - znaczenie w życiu :)
-źródło pokarmu
-wydzielają tlen dla zwierząt morskich
-wytwarza się z nich leki na np. tarczycę
-stanowią paszę dla zwierząt
-z niektórych robi się pokarmy dla człowieka
-pomagają na przetrwanie głodu dla niektórych rejonów świata
-zachodzi w nich proces fotosyntezy

Zad 2
ok 15 m pod wodą rosną ZIELENICE
ok 25 m pod wodą rosną BRUNATNICE
ok 30 m pod wodą rosną KRASNOROSTY

Rozmieszczenie pionowe glonów jest dowodem na różne możliwości wykorzystania światła przez rośliny

Mam nadzieję że wybierzesz moje ;D
2009-11-11T17:44:04+01:00
Zielenice znajdują się w najpłytszych warstwach wody i są słodkowodne.Głębiej znajdują się brunatnice a jeszcze głębiej krasnorosty.Brunatnice i krasnorosty są słonowodne, a więc żją w morzu.
glony mają znaczenie w biomasach, niektóre gatunki są sproszkowane i wykorzystywane w suplementacji.Oraz inne.