Odpowiedzi

2009-11-11T17:41:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:13:21+01:00
Skrobia składa się z cząsteczek glukozy, dostarcza ona organizmom energii. Rozpad cząstek skrobi to hydroliza. Jest to rozpad cząsteczek związku chemicznego za pomocą działania wody lub pary wodnej. W organizmie człowieka trawienie skrobi rozpoczyna się w jamie ustnej pod wpływem działania śliny, a konkretnie zawartej w niej amylazy. Następnie amylaza jelitowa dokańcza proces trawienia i tym samem uwalniana zostaje glukoza.
2009-11-11T19:05:05+01:00