Odpowiedzi

2009-11-11T17:48:47+01:00
Na tym uczuciu zyskały obie strony. Lecz moim zdaniem postać Winicjusz uległa większej zmianie na tle emocjonalnym i uczuciowym. Doznał on większej ilości przemian (tych na lepsze). Przeobrażenie Marka przypominała metamorfozę motyla. I po raz kolejny zostały obalone stereotypy. Pozostaje tylko jeden wniosek- każdy może zmienić się na lepsze.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:54:46+01:00
Winicjusz:
- "otworzył oczy" - zauważył, że nie wszystko można mieć
dzięki władzy, nie wszystko można też kupić;
- zmienił swój tok myślenia. nie myślał już tylko i wyłącznie o sobie, ale dostrzegał innych ludzi i w końcu zaczął liczyć się z ich zdaniem
- przyjął chrześcijaństwo - nauczył się, ze nienawiść niekoniecznie należy zwalczać nienawiścią, a złość złością. miłość więcej może zdziałać
- i najważniejsze: znalazł miłość swego życia. bo gdyby Ligia mu si nie opierała, nie zwracała uwagi na chrześcijańskie zasady, z pewnością nie myślałby o niej jako kobiecie swego życia, ale o kolejnej niewolnicy spełniającej bez szemrania jego wole

Ligia:
- przekonała się, ze przy odrobinie dobrej woli zatwardziałego, niegodziwego człowieka dążącego do władzy można "zrobić" kogoś, kto dba o innych, i chce, by to on służył, a nie jemu służono
- "rozwinęła" swoja wiarę - nauczyła się nie tylko mówić, ze jest chrześcijanka, ale każdym swoim czynem to okazywać. wytrzymała probe, której jej wiara została poddana

Jednak ja myślę, ze to Winicjusz zyskał więcej, co zresztą widać w ilości argumentów
2009-11-11T19:18:19+01:00
Więcej zyskał Winicjusz w końcu dostał miłość , którą pragną po dłuższych zmaganiach chytrych zło wrogich czynnach zostajać chrześcijanem rozmawiając z nią i przekonując Ligię , że ją kocha wziął z nią śłub.
4 2 4