Odpowiedzi

2009-11-11T17:48:25+01:00
1. Zjednoczył skłucone ze sobą narody- Grecję i Macedonię.
2. Podbił ogromną ilość nowych ziem, z Grecji dotarł do dalekich Indii.
3. Wygrał wiele z góry przegranych bitew.
4. Posiadał nieprzeciętną umniejętność sprawnego rządzenia
swoim imperium
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:49:17+01:00
Aleksander Macedoński otrzymał przydomek 'Wielki' ponieważ był dobrym strategiem, dowódca i politykiem. Założył wiele miast, np. Aleksandria i Herat. Jego wyprawy miały duże znaczenie w nauce i kulturze. W średniowieczu był bohaterem licznych legend i powieści. :)
5 4 5
2009-11-11T20:25:15+01:00
Aleksander Macedoński otrzymał u potomnych przydomek "Wielki" ponieważ Aleksander okazał się niezrównanym wodzem i organizatorem. Aleksandra nazywali tez ze względu na jego rozległe podboje, bardzo przemyślaną politykę wewnętrzną oraz znanie ludzkiej psychiki.
7 3 7