Tabelka:
potrzeby ludzkie procent wszystkich wydatkow rodziny
odziez 4,9
mieszkanie energia woda 27,8
zywnosc napoje tyton 14,9
kształcenie 1,1
zdrowie 3,5
rozrywka i ultura 7,3
transport komunikacja 14


zadanie 1
jaka czesc wsyztskich wydatków są te ponoszone na odzież mieszkanie wraz z energia i woda oraz zywnosc napoje tyton i zdrowie ?

odp pilne obliczenia wszystkie

2

Odpowiedzi

2009-11-11T18:10:31+01:00
Wszystko to 73,5

odzież mieszkanie wraz z energia i woda - 32,7
zywnosc napoje tyton i zdrowie - 18,4

to wystarczyło dodać, a teraz zeby obliczyć ze wszystkiego trzeba zrobić ułamki-

odzież mieszkanie wraz z energia i woda - 32,7/73,5
zywnosc napoje tyton i zdrowie 18,4/73,5

można to jeszcze podzielic ale niekoniecznie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:12:25+01:00
Dodajesz wszystkie wartości i to wszystko to 100% ponoszonych wydatków

np. by obliczyć odzież bierzesz : wartość wydatków na odzież dzielona przez wszystkie wydatki

analogicznie dla pozostałych