1. Jeśli długość okręgu jest równa 16π, to jego promień ma długość...?

2. Jeśli długość okręgu jest równa 25π, to długość średnicy wynosi...?

3. Jaka jest długość okręgu o średnicy 9 cm?

4. Jaką długość ma okrąg przedstawiony na rysunku? [Okrąg, który ma promień 7 i cięciwe 9.]

5. Jaka jest długość promienia koła o polu 64π ?

6. Jaka jest długość średnicy koła o polu 9π ?

7. Jaki jest obwód koła o polu 81π?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:56:07+01:00
1. 2πr=16π, to r=8
2. 2πr=25, r=12,5, to średnica 2*r=25
3. r=9/2=4,5
2π4,5=9π
4. 2π7=14π
5. πr²=64π, r=8
6. r=3, średnica 2r=6
7. πr²= 81π, r=9, 2π9=18π
2009-11-11T18:02:06+01:00
1.
l = 2πr
16π = 2πr/:2π
8π = r
2.
l = 2πr
25π = 2πr/:2π
12,5 = r
r = 2d
d = 12,5 : 2
d = 6,25

3.
d = 9 cm
r = 2d
r = 18 cm
l = 2πr
l = 2π18
l = 36π

4. Jaką długość ma okrąg przedstawiony na rysunku? [Okrąg, który ma promień 7 i cięciwe 9.]
r = 7
l = 2πr
l = 2π7
l = 14π

5.
r = ?
P = πr2
64 =πr2 / x pierwiastek
r = 8 cm
6.
d = ?
P = πr2
r = 3 cm
d = 6 cm



7.
P = πr2
81 =πr2
r = 9
l = 2πr
l = 2π9
l = 18π
2 3 2
2009-11-11T18:02:32+01:00
1.l=2πr
16π=2πr
2πr=16π / :2π
r=8

2.l=πd
25π=πd
πd=25π/: π
d=25

3.d=9 cm
l=πd
l=π×9=9πcm

4.r=7
l=2πr
l=2×π×7=14π

5.P=πr²
P=64π
64π=πr²
πr²=64π/:π
r²=64/√
r=8

6.P=πr²
P=9π
9π=πr²
πr²=9π/:π
r²=9/√
r=3
d=2×3=6

7.81π=πr²
πr²=81π/:π
r²=81/√
r=9
l=2πr
l=2π×9=18π
1 1 1