Odpowiedzi

2009-11-11T17:53:54+01:00
Nie zrobię ci tego zadania,a le tutaj masz pomoc: http://www.grecjaonline.pl/ateny.php
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T17:56:49+01:00
Zycie w Atenach było zwiazane z politeizmem czyli wiara w wielu bogów . Atenczycy wierzyli że na górze olimp miesznali najwięksi bogowie a ich władca był Zeus.
LUdzie w Atenach mieli dobre ziemie do upraw, lecz bali sie że któryś z bogów zesle na ziemie jakąś plage ( katastrofę) która zniszczy ich cały dorobek. Ludzie wiec byli poddani bogom i wznosili im pomniki i skladali ofiary np w postaci zwierząt, owocówi dzieci.
1 3 1
2009-11-11T17:58:44+01:00
Jeśli chodzi także o politykę to napiszę parę zdań.

Początkowo w Atenach rządzili królowie, ale w VIII w. p. n. e. monarchia królów zamarła, a władzę oddano 9 urzędnikom zwanych archontami. Zajęli się oni funkcjami religijnymi i wojskowymi. Ich kadencja trwała rok, po czym wchodzili do składu rady starszych zwanej areopag.
Główną grupą społeczną byli eupatrydzi, bo tylko oni mogli być archontami i wchodzić w skład areopagów. Demos, czyli kupcy, rzemieślnicy i chłopi początkowo nie mieli żadnych praw, lecz zmieniło się to po reformach Solona w 594 r. p. n. e.
1 5 1