Oblicz ile kilogramów azotu znajduje się w pomieszczeniu o wymiarach 3m x 4,5m x 2,5m . Gęstość azotu w temperaturze 25 (stopni) Celsjusza i przy ciśnieniu 1013 hPa wynosi 1,146 g/dm (sześcienne)

Bardzo proszę o dokładne obliczenia
Proszę o pomoc
Na pewno odp będzie 30,17 kg azotu tylko obliczenia podajcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:32:10+01:00
V=3m*4,5m*2,5m=33,75m³
Vn=78%*33,75m³=26,325m³

ς=m/V
m=ς*V

26,325m³=26325dm³
m=1,146g/dm³*26325dm³=30168,45g=30,16845kg ≈30,17kg

5 4 5
2009-11-11T18:32:16+01:00

m =  33750 x 1,146 = 38677,5 g = 38,7 kg


V= 3m x 4,5m x 2,5m = 33,75 m³

 

V azotu =78%*33,75m³=26,325m³

g= m/V
m= g x V

26,325m³ = 26325dm³


m= 1,146g/dm³ x 26325dm³ = 30168,45g = 30,16845kg =30,17kg

5 3 5