Odpowiedzi

2009-11-11T18:02:59+01:00
0,9*x=1440 (x-cana początkowa telewizora)
x=1600

1600-1440=160

Odp. Zaoszczędzili 160 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:03:06+01:00
Zadanie rozwiązujemy z proporcji

90% - 1440zł
100% - x

x=144000zł ÷ 90 = 1600zł

Obliczamy zaoszczędzoną kwotę

1600zł - 1440zł = 160zł

Państwo Lenarowie zaoszczędzili 160zł
2009-11-11T18:04:36+01:00
1440-100
x-110 (proporcja)
x=1584

1584-1440= 144 !

zaoszczędzili 144 zł