Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:05:45+01:00
270 zł - 90%
x - 100%
x= 100%*270 zł / 90% = 300 zł -tyle kosztowała po obniżce o 10%

120% - 300zł
100%- x
x= 100%*300 zł / 120% = 250 zł -tyle kosztowała na początku
2009-11-11T18:08:52+01:00
270 zł - cena po obniżce o 10%
100% - x
90 % - 270 zł

x = 270 × 100 ÷ 90 = 300
300 zł - cena po podwyżce o 20 %

100% - x
120% - 300 zł
x = 300 × 100 ÷ 120 = 250
250 zł - cena garsonki na samym początku

Proszę bardzo :). Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam ;).
2009-11-11T18:11:37+01:00
Wynik 237,5

237,5 = 270 + 10 % - 20%

10% = 27

20% = 59,5

270 + 27 - 59,5 = 237,5