Odpowiedzi

2009-11-11T18:06:45+01:00
Powinny być bardzo ważne ponieważ samorząd terytorialny odpowiada i rządzi sołecznością. a społeczność nie chce być wykorzystywana.
1 4 1
2009-11-11T18:46:13+01:00
Samorząd terytorialny rządzi danym terytorium więc ludzie powinni dobrze wybrać kto będzie rządzić tym terytorium aby dobrze danej społeczności się żyło.Ludzie wybierają osobę zaufaną na to stanowisko.Samorząd terytorialny ustanawia prawo na tym obszarze.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:23:50+01:00
Wybory do samorządu terytorialnego powinny być ważne dla społeczności lokalnej gdyż to właśnie samorządy odpowiadają za sprawy, które mogą być istotne i dotykają w sposób znaczny danej jednostki. Samorząd terytorialny to terenowy organ władzy o kompetencji ogólnej, do jego kompetencji należy m.in. ustalanie budżety całorocznego.

Teraz prosto i zrozumiale- samorządem terytorialnym jest np. rada gminy. Ustala ona budżet dla całej gminy- uchwala budowę basenu, hali sportowej czy planuje remonty szkół, ustala budżet dla klubu piłkarskiego itp.
Reasumując- wybory do samorządu terytorialnego są niezmiernie ważne, gdyż ludzie, których wybierzemy będą decydować o losie naszej małej ojczyzny, lokalnej wspólnoty.
1 5 1