Wykorzystując poniższe zdania ułóż jak najwięcej zdań współrzędnie z różnymi spójnikami.
1) Nazbieraliśmy dużo grzybów....................
2) Dopłyniemy do portu jeszcze przed nocą..............
3) Zażywaj trzy razy dziennie syrop przeciw-kaszlowy..........

3

Odpowiedzi

2009-11-11T18:09:29+01:00
,ale dużo nie nadaje się do zjedzenia.
,więc zdążymy na kolację.
i połykaj tabletkę.
2 4 2
2009-11-11T18:44:05+01:00
....i ugotowaliśmy zupę
....bo zbiera się na burze
...i łykaj tabletki z witaminami
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:03:12+01:00
1) Nazbieraliśmy dużo grzybów więc można ugotować zupę.
1) Nazbieraliśmy dużo grzybów, które są ładne.
1) Nazbieraliśmy dużo grzybów, dlatego zaniesiemy je mamie.
1) Nazbieraliśmy dużo grzybów toteż dostaliśmy nagrodę.

2) Dopłyniemy do portu jeszcze przed nocą lub nad ranem.
2) Dopłyniemy do portu jeszcze przed nocą i pojedziemy do ciotki.
2) Dopłyniemy do portu jeszcze przed nocą zatem będziemy musieli obudzić dzieci.
2) Dopłyniemy do portu jeszcze przed nocą dlatego posprzątajmy kajutę.

3) Zażywaj trzy razy dziennie syrop przeciw-kaszlowy albo tabletki.
3) Zażywaj trzy razy dziennie syrop przeciw-kaszlowy oraz leż w łóżku.
3) Zażywaj trzy razy dziennie syrop przeciw-kaszlowy, ale nie pij coli.
3 3 3