1. Dokończ zdania.
wyrazy do dyspozycji : sadź , szron, grad , śnieg, rosa
a) Kropelki wody osadzone na trawie. ..........
b) Lodowe igiełki na cienkich wychłodzonych przedmiotach np. liniach energetycznych i gałęziach. ...........
c) Obad złożony złożony z kryształków lodu o różnych krztałtach. ........
d) Opad w postaci bryłek lodowych ..........
e) Opad atmosferyczny który powstaje jak rosa lecz w ujemnej temperaturze......

2. Wyjaśnij dlaczego himaliści zabierają za sobą na wyprawy w najwyższe góry świata:
a) butlę tlenową - ................................................................
b) czekan i raki - ................................................................
c) puchową kurtke i ciepłe rękawice- .........................................
d) okulary lodowcowe- ..........................................................

POMÓŻCIE!

3

Odpowiedzi

2009-11-11T18:13:00+01:00
A) Kropelki wody osadzone na trawie. rosa
b) Lodowe igiełki na cienkich wychłodzonych przedmiotach np. liniach energetycznych i gałęziach. sadź
c) Obad złożony złożony z kryształków lodu o różnych krztałtach. śnieg
d) Opad w postaci bryłek lodowych grad
e) Opad atmosferyczny który powstaje jak rosa lecz w ujemnej temperaturzeszron

2. Wyjaśnij dlaczego himaliści zabierają za sobą na wyprawy w najwyższe góry świata:
a) butlę tlenową -
Bo wysoko jest rozrzedzono powietrze i trudniej oddychać by było
b) czekan i raki -
By trzymać sie skał, nie odpadac
c) puchową kurtke i ciepłe rękawice-
poniewaz na duzych wysokosciach panuja niskie temperatury
d) okulary lodowcowe-
Śnieg odbija mocno światło bo jest bialy. Nic by nie widzieli, i zmarzłaby twarz, okolice oczu, zamarzniecie oczu to pewna utrata wzroku, a wychłodzenie to osłabienie, uszkodzenie
40 4 40
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:14:03+01:00
1.
a)rosa
b)szron
c)szadź
d)grad
e)śnieg
2.
a)im wyżej tym mniej powietrza
b)pomocny w spinaczce
c)im wyżej tym chłodniej
d)zapewniają ochronę oczu
23 1 23
2009-11-11T18:20:51+01:00
1.
a)rosa
b)szron
c)szadź
d)grad
e)śnieg
2. a)ponieważ na najwyższych górach świata jest mniej powietrza.. trudniej się oddycha..
b) są potrzebne do wchodzenia na góry
c) bo jest zimniej
d) ponieważ stanowią ochronę oczom przed światłem
6 3 6