Odpowiedzi

2009-11-11T21:02:47+01:00
Vrz + Vm = 240/2

{Vrz + Vm= 120km/h
{Vm-Vrz = 50km/h

{Vrz + Vm= 120km/h
{Vm = 50+Vrz

{Vrz + 50 + Vrz = 120
{Vm = 50+Vrz

{2*Vrz = 70
{Vm = 50+Vrz

{Vrz = 35km/h
{Vm = 85km/h


Pozdrawiam! :)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:48:04+01:00
Vrz + Vm = 240/2
3.Motorówka poruszająca sie z prądem rzeki pokonała w ciągu 2h odległość 240km.Płynąc pod prąd w ciągu 1h pokonała odległość 50km.Oblicz prędkość własną motorówki i prędkość prądu rzeki
V-prędkość rzeki nurtu
w- prędkość motorówki
z prądem rzeki
t= 2h
S=240km
240=2(v+w)

Płynąc pod prąd
t=1h
S=240km
50=1(w-v)
czyli
240=2(v+w)
50=1(w-v)

240=2v+2w
50=w-v /2

240=2v+2w
100=2w-2v
dodajemy:
340=4w
w=85 km/h
v=35 km/h