W wyniku reakcji zasady sodowej z siarczanem (VI) miedzi(II) wytrąciło się 19,5 g wodorotlenku miedzi(II). Oblicz, ile gramów siarczanu(VI)miedzi(II) zużyto w tej reakcji.

Prosze o rozwiązanie za pomoca proporcji. Daje tyle punktów ile mam, prosze pomóżcie.

2

Odpowiedzi

2009-11-11T18:26:07+01:00
CuSO4 + 2NaOH = Cu(OH)2 + Na2SO4

xg CuSO4 - 19,5 g Cu(OH)2

159,5 CuSO4 - 97,5 g Cu(OH)2

x = 31,9 g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:28:57+01:00
2NaOH+CuSO4-> Cu(OH)2 /osad/ + Na2SO4
MCuSO4 = 64+32+4*16=160g
MCu(OH)2= 64+ 2*16+2=98g

z proporcji teraz:
160 g CuSO4 - 98g Cu(OH)2
x - 19,5g

x= (19,5*160) : 98
x= 31,84