Odpowiedzi

2009-11-11T18:28:54+01:00
A) 1,00000011
b)149,6 mln km
c)6378 km
prosze
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:40:35+01:00
A)Średnia odległość Ziemi od Słońca - 1,00000011 j.a. (jednostek astronomicznych) Odległość z Ziemi do Słońca wynosi ok. 150 mln km, światło podróżuje ze słońca 8,5 minuty (tzn. 8,5 minuty świetlnej)
b) Odległość z Ziemi do Księżyca wynosi 384,4 tys. km, światło z Księżyca podróżuje 1,3sekund (tzn. 1,3 sekundy świetlnej)
c) Średnica Ziemi 12 742 km, czyli promień 12 742/2= 6 371km
4 3 4