1. Koń biega po padoku na lonży o długości 4m . Przyjmij π ≈ 22/7 [ułamek]

a] jaką drogę pokonał ten koń , jeśli przebiegł 5 okrążeń .?
b] Ile okrążeń powinien przebiec koń,aby dystans ,jaki pokona był większy niż 10 km ... Proszę o bardzo dokładne obliczenia .

2

Odpowiedzi

2009-11-11T19:03:32+01:00
A) l=2pi*4m=8pi m = 25,12 (22/7 to to samo co 3,14)
25,12*5=125,6

b) 25,12m= 0,02512km
10:0,02512=ok. 398

1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:20:13+01:00
Obw = 2πr Obw = 2π4 Obw = 8π

a) 5*8π= 40π ≈ 125,7

b) Dane:
l= 4 [m]
d= 10 [km] = 10*10³ [m]

n* 2πl > d /:2πl
n> d/2πl [m/m = -]
n> 10⁴ / 2π4
n> 10³ × 10/ π2³
n> 10/π (10/2)²
n> 10/π 5³
n> 125 × 3,18
n> 397,5
n = 398

/ - kreska ułamkowa
1 3 1