Na podstawie zapisu wskaż różnice w składzie powietrza wdychanego i wydychanego oraz wyjaśnij , z czego one wynikają .


powietrze wdychane , powietrze wydychane

azot : 78 % , 78 %
tlen : 21 % , 16 %
dwutlenek wegla : 0,03 % , 4,4 %
para wodna : 0,04 % , 0,57 %
inne : 0,93 % , 0,93 %




Różnice : ...............................................
Wyjaśnienie : ................................................



Prosze pomocy . !!
Za wszelką pomoc bardzo dziekuje . :-D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:32:53+01:00
Różnice pomiędzy składem powietrza wdychanego i wydychanego są ponieważ w krwi jest mniejsze stężenie tlenu a większe dwutlenku węgla niż w powietrzu wdychanym. Tlen dyfunduje z pęcherzyków płucnych do naczyń krwionośnych a dwutlenek węgla z naczyń do pęcherzyków.
Różny skład powietrza wdtchanego i wydychanego dowodzi że w procesie oddychania zachodzi wymiana gazowa.
19 3 19
2009-11-11T18:44:23+01:00
Różnice:
ilośc tlenu wydychanego jest mniejsza,
dwutlenku węgla większa,
pary wodnej większa

Uzasadnienie
Jest to spowodowane reakcjami oddychania w organiźmie,
zużywany jest tlen, a wydziela się dwutlenek węgla i woda
54 4 54
Dzięks wielkie :D
Bardzo bardzo mocno dziękuję z tego powodu ze pani za tydzien zbiera zeszyty ćwiczeń:-D