Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:38:09+01:00
Bakterie symbiotyczny to inaczej prokarionty które przeszły do życia wewnątrz innych , wielokomórkowych oragnizmów przy czym zachowały heterotroficzny <cudzożywny> sposób odżywiania. Ich współżycie z innymi organizmami przynosi korzyści obustronne. Przykładem są bakterie które żyją w żołądku przeżuwaczy ponieważ potrafią trawić cellulozę którą nie trawą enzymy przeżuwaczy :)
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:38:23+01:00
Symbioza - zjawisko ścisłego współżycia przynajmniej dwóch gatunków, które przynosi korzyść każdej ze stron (mutualizm) lub jednej, a drugiej nie szkodzi (komensalizm). Czyli bakterie symbiotyczne to współżyjące z innymi organizmami, np. z roślinami motylkowymi (dodatkowo człowiek czerpie z tego korzyści)
3 4 3