Odpowiedzi

2009-11-11T18:42:16+01:00
Rozpuszczone w twardej wodzie sole powodują przy kontakcie z mydłem reakcje wytracania kłaczkowatego osadu dlatego mydło się nie pieni a oto reakcja :

2C17H35COONa + CaCl2 = (C17H35COO)2Ca + 2 NaCl
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:54:40+01:00
W twardej wodzie znajdują się jony miedzi i magnezu, które z mydłem tworzą nie rozpuszczalne mydła wapienne i magnezowe. Po całkowitym strąceniu tych jonów dopiero wytwarza się piana.

reakcja:
Ca2+ + 2C17H35COO- --> Ca(C17H35COO)2 stearynian wapnia
39 4 39