Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:45:02+01:00
Wysokość dzieli podstawę na dwie równe części: |ab|=12 a polowa to 6=|BD|
C
|\
| \
| \
|___ \
D B

Z twierdzenia pitagorasa:
|DB|²+|DC|²=|CB|²
6²+|DC|²=7²
36+|DC|²=49
|DC|²=49-36
|DC|²=13
|DC|=√13
Wysokość=√13
2009-11-11T18:46:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:46:41+01:00
Polowa boku AB ma 6. Korzystamy z tw.pitagorasa czyli:
6²+C²=7²
36+C²=49
C²=49-36
C=√13