Odpowiedzi

2009-11-11T18:42:12+01:00
30 - liczba osób załogi Korsarza
X - liczba osób załogi Szypra
90% * X - załoga Pirata
120% * 30 - załoga Pirata

120% * 30 = 1,2 * 30 = 36
90% * X = 36 /: 0,9
X = 36 * 10/9
X = 40

Odp.: Załoga statku Szyper liczyła 40 osób.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T18:42:45+01:00
Najpierw z proporcji obliczamy liczność załogi Pirata

100% - 30
120% - x

x = 3600 ÷ 100 = 36

Teraz obliczamy z proporcji liczność załogi statku Szyper

90% - 36
100% - x

x = 3600 ÷ 90 = 40

Załoga statku Szyper liczy 40 piratów