Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:41:56+01:00
Przyczyny:
-ataki kozaków na tureckie wybrzeża Morza Czarnego i pretensje sułtańskiej dyplomacji wobec Polski, że nie potrafi poskromić swych nominalnych poddanych.
-niefortunne polskie interwencje, co rozdrażniło Turcję, suwerena Mołdawi.
-najazdy Tatarów, lenników Turcji na ziemie polskie.
-atak "lisowczyków" pierwsza odsiecz wiedeńska.
-zbliżenie polityki polskiej i habsburskiej, co niepokoiło Turcję
11 3 11
2009-11-11T18:42:16+01:00
Przyczyną wojny były działania wojsk koronnych na Ukrainie wymierzone przeciw Tatarom i hetmanowi kozackiemu Piotrowi Doroszence

Turcy i my chcieliśmy podbić mołdawie.

i walczylismy jeszcze z tatarami ktorzy chcieli podbić Polskę.
1 5 1