Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:53:09+01:00

Antygona musi dokonać wyboru między dwoma racjami, z których obie są równie ważne i sprzeczne ze sobą. Jako kochająca siostra, wierna prawu
boskiemu, czuje się zobowiązana do pochowania i uczczenia zwłok brata Polinejkesa.
2009-11-11T18:56:29+01:00
Targizm antygony polegał na tym że każda decyzja którą antygona by podjęła jest zła. Antygona miała dwa wyjścia zginąć z honorem lub żyć w hańbie. wybrała śmierć ponieważ ważniejsze były dla niej prawa boskie. Kreon również nie miał wyjścia.



dobrze jest bo pani nam to pisała na tablicy ;):)