Odpowiedzi

2009-11-11T19:01:07+01:00
270x20pr.=54
270+54=324
324x10pr.=32,4
324zł+32,4=356,4

prze dobnizka 356,4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:04:07+01:00
Cena garsonki przed sezonem - x
cena garsonki po podwyżce - 1,2x
cena garsonki po obniżce - (1,2x-10%*1,2x/100%=1,08)
1,08x=270
x=250zł
1 5 1
2009-11-11T19:24:54+01:00
/ = podzielić
* = razy


120/100 * x + 10/100 * 120/100*x = 270
120/100*x - 1200/10000*x = 270
10800/10000*x = 270
108/100*x=270
x=270 * (100/108)
x = 250