Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:10:46+01:00
Wydychane powietrze możemy zebrać w próbówkę i zmieszać z wodą wapienną jeśli zmętnieje jest to tlenek węgla.

Jest to charakterystyczne dla dwutlenku węgla.
2009-11-11T19:12:01+01:00
Dmuchając rurką do naczynia z wodą wapienną zmętnieje ona, co jest dowodem na istnienie CO₂ w wydychanym powietrzu
2009-11-11T20:27:37+01:00
Zrób doświadczenie z wodą wapienną- trzeba przez rurkę wdmuchać do niej powietrze i ona wtedy zmętnieje, bo dwutlenek węgla z nią przereaguje. Gdyby go nie było w wydychanym powietrzu to woda wapienna by nie zmetniala.