Odpowiedzi

2009-11-11T19:17:46+01:00
Wodorotlenek wapnia - Ca(OH)2
Ca - 40 u
O-32u
H-2u

40u + 32u + 2 u = 74 u

74u ---10%
0, 74u--1%
40 --x
x = 40 : 0, 74u ≈ 54% - zawartośc % wapnia

74 u--100%
0, 74u --1%
32 --x
x = 32 : 0, 74 u ≈ 43 % - zawartośc % tlenu

74u --100%
0, 74u --1%
2 --x
x= 2: 0, 74 ≈ 3 % - zawartość % wodoru. :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T19:19:56+01:00
Ca(OH)₂

Ca=40u
O=2*16u=32u
H=2*1u=2u

Masa cząsteczkowa: 40u+32u+2u=74u

Ca%=(40u/74u)*100%≈54,05%
O%=(32u/74u)*100%≈43,24%
H%=(2u/74u)*100%≈2,71%(wychodzi 2,70, ale żeby dorównać do 100% wszystko to trzeba powiększyć nieco)
______________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania