Po dziesięciu dnach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało in 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni?
Pliska ......pilne........
tylko jeśli można piszcie z boku co liczycie.....

3

Odpowiedzi

2009-11-11T19:25:09+01:00
Skoro przez 10 dni zużyli 60% to zużywali 6% dziennie;)
zostało im 40% czyli 48 bukłaków
ma starczyć na 8 dni, czyli muszą pić po 6 bukłaków dziennie co stanowi:
40%-48
x-6
x=5 (z proporcji)
więc stanowi to 5%.
skoro zuzywali 8 a maja zuzywać 5 muszą zużywać o 3% dziennie wody mniej;)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T19:26:37+01:00
10 = 60% to 6% dziennie
40% = 48 bukłaków
ma starczyć na 8 dni, czyli muszą pić po 6 bukłaków dziennie co stanowi:
40%-48
x-6
x=5
więc stanowi to 5%.
skoro zuzywali 8 a maja zuzywać 5 muszą zużywać o 3% dziennie wody mniej.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:31:49+01:00
1) Ile było bukłaków?
x-100%
48-40%
x*40%=48*100%
x=(48*100%)/40%
x=120 tyle było bukłaków
120-48=72 tyle zużyli przez 9 dni
72/9=8 tyle wypili dziennie
48/8=6 tyle powinni wypijać
(2/8)*100%=25%

odp: Powinni zmiejszyć o 25%.