1.Oblicz całkowity opór trzech oporników połączonych szeregowo. Wartości ich oporów wynoszą kolejno 1 om, 2 om i 4 om.

2.Oblicz opór całkowity dwóch oporników połączonych równolegle. Wartości ich oporów są sobie równe i wynoszą 2 om.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:27:23+01:00
Rz=1+2+4=7om'ów

1/Rz=1/2+1/2=2/2 om'ów

1/Rz=2/2 om'ów
Rz=2/2 am'ów

Hihi, miałam to ostatnio i jest powiem szczerze- banalne :)
1 5 1
2009-11-11T19:30:10+01:00
1 R=R1+R2+R3
R=1om+2omy+4omy
R=7omów
Odp.Całkowity opór 3 oporników połączonych szeregowo wynosi 7 omów

2
1/R=1/R1+1/R2
1/R=2/R+2/R
1/R=4/R
3 4 3