1.Bok kwadratu ABCD ma długość 16cm.Punkty E i F są środkami boków AB i BC. Oblicz pole trójkąta DEF. Jaką część pola kwadratu ABCD jest pole tego trojkata?

2.Jeden bok trójkąta prostokątnego ma dłuogość 30 cm, dłuość drugiego stanowi 3/4 długośći pierwszego, zaś trzeci bok jest 1 i 1/4 razy dłuższy niz pierwszy. Oblicz obwod tego trojkata

3.Czy potrafisz przeciac dwoma cieciami dowolny trojkat na trzy taki części, aby mozna było ułożyc z nich prostokat

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:04:25+01:00
1. ( NAJPIERW TRZEBA OBLICZYĆ TRÓJKĄTY POWSTAŁE W WYNIKU POŁACZENIA SIĘ TYCH PUNKTÓW DEF.)

P1=½×a×h
P1-½x8x8
P1=4x8
P1=32cm² <------są 2 takie trójkąty


P2=½×a×h
P2=½×16×8
P2=8x8
P2=64 cm²

2x32cm²+64cm²=96cm²

Pkwadratu=16x16
Pk=256cm²


P( tego trójkąta co chcesz obliczyć) =256cm²-96cm²=160cm²


2. a=30cm
b=¾x30cm=22,5cm
c= ¼x30cm=7,5cm
30cm+7,5cm=37,5 cm
obw=30cm+22,5cm+37,5cm=90cm

3.tak




Mam nadzieję, że pomogłam i nie zrobiłam błędów. pozdrawiam ;]

2009-11-11T20:14:10+01:00
1.Pole trójkata to 97 cm². Trójkąt zajmuje 30% pola kwadratu.
2.Obwód wynosi 120 cm.
3.Tak. np: prostokątny.