1 Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 3cm i wysokości 2 cm. Wysokość graniastosłupa jest równa 7 cm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa .

2. podstawa graniastosłupa ma 42 cm kwadratowych a jego wysokość ma 9 cm . Oblicz objętość graniastosłupa.

3. Objętość graniastosłupa to 135 cm kwadratowych a jego wys... ma 9 cm . Oblicz pole podstawy tego grania...

4. Podstawą graniastoslupa jest prostokąt o bokach 0,5 dm i 7cm. Wys. grania... jest o 4cm dłuższa od krótszej krawędzi podstawy. Oblicz objętość i pole powierzchni graniastosłupa.

5. Podstawą graniastosłupa jest kwadrat o boku 3 cm a jego wys. to 8 cm, Jak zmieni sie objętość grania... jeśli dwukrotnie zwiększy a) krawdędź podstawy graniastosłupa ? b)wysokość grania... ?

nie rozumiem wytłumaczcie jak to zrobić to na jutro plis

3

Odpowiedzi

2009-11-11T20:03:27+01:00
1)
a=3
h=2
H=7
V=Pp*H
Pp=a*h
Pp=6
V=6*7
Pp=42

2)
Pp=42
H=9
V=42*9
V=378

3)
V=135
h=9
Pp=V/H
Pp=135/9
Pp=15

4)
a=0,5dm=5cm
b=7cm
H=5+4
H=9
V=?
Pc=?
V=Pp*H
Pp=5*7=35
V=35*9=315
Pc=Pp+Pb
Pb=2(H*a)+2(H*B)
Pb=90+126
Pb=216

5)
a=3
Pp=a*a
Pp=9
H=8
V=9*8
V=72
a)
a=2*3=6
Pp=36
V=36*8=288
b)
a=3
Pp=9
H=2*9=18
V=9*18=162





5 3 5
2009-11-11T20:29:57+01:00
Pp-pole podstawy P- pole powierzchni graniastosłupa
h- wysokośc
`-potęga 2 stopnia
!- potęga 3 stopnia

zad 1
PP= a*h
Pp=3*2
Pp=6 [cm`]
P=Pp*h
P=6*7
P=42[cm`]


zad 2
V=Pp*h
V=42*9
V=378 [cm`]

zad 3
V=Pp*h /h
Pp=V/h
Pp=135/9
V=15 [cm`]

zad4
0,5dm=50cm h=7+4=11 cm
V=Pp*h
V=50*7*11
V=3850 [cm!]
P=2ab+2ac+2bc
P=2*350+2*550+2*77
P=700+1100+154
P=1954[cm`]

zad 5
V początkowa=3*3*8=72
a) V=6`*8
V=36*8
V=288
288/72=4
odp; po zwiększeniu krawędi podstawy obiętość wzrośnie czterokrotnie
b) V=3`*8*2
V=9*16
V=144
144/72=2
odp; po zwiekszeniu wysokości dwókrotnie dwokrotnie wzrośnie objetość graniastosłupa

radze się poprostu wzorów nauczyć i wszystko będzie dobrze
poprostu bedziesz dane podstawiać
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:30:51+01:00
A = 3cm
h = 2cm
h1 = 7cm
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2 x (2 cm x 3 cm) + 4 x (7 x 3)
Pc = 12 cm² + 84 CM²
Pc =96 cm²
2.
V = Pp x H
V = 42 x 9
V = 378 cm
3.
135 cm³/9 = 15--------Pp
4.
a = 5 cm
b = 7 cm
h = 9 cm
V = Pp x h
V = (5 x 7) x 9
V = 315 cm³
Pc = 2 x Pp + Pb
Pc = 35 x 2 + 2 x (5 x 9) + 2 x (7 x 9)
Pc = 70 +90 + 63
Pc = 223cm²
5. a zwiększy się 4 krotnie
b zwiększy się 2 razy
7 3 7