Zapisz obwody wielokątów I, II, III w postaci wyrażeń algebraicznych. Oblicz ich wartości liczbowe dla:

I a) trójkąt o bokach a; a+2; a+3; a= 2

II b)trapez: a; a+1,5; a+3,5; 2a; a=3/4

III c) figura składająca się z 6 kwadratów o bokach oznaczonych a; a=5,8 (na dole są 3 kwadraty nad nimi 2 połączone z tamtymi i nad nimi jeden nad lewym)
BARDZO PROSZĘ O POMOC

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T19:49:21+01:00
Zapisz obwody wielokątów I, II, III w postaci wyrażeń algebraicznych. Oblicz ich wartości liczbowe dla:

I a) trójkąt o bokach a; a+2; a+3; a= 2

Ob=a+a+2+a+3=3a+5
Ob=3*2+5=11
II b)trapez: a; a+1,5; a+3,5; 2a; a=3/4
Ob=a+a+1,5+a+3,5+2a=5a+5
Ob=5*3/4+5=15/4+5=3 i 3/4+5=8 i 3/4

III tu nie lapie
41 4 41
2009-11-11T19:50:51+01:00
I) 2+ 4+ 5= 11
II) 0.8+ 2.3+ 4.3+ 1.6=9
21 1 21
2009-11-11T19:58:29+01:00
II trapez
Ob = 2(a + 3,5) + (a + 1,5) + 2a
Ob = 2(3/4 + 3,5) + (3/4 + 1,5) + 2 * 3/4
Ob = 2 * 105/40 + 5,1 + 1,5
Ob = 5,25 + 5,1 + 1,5
Ob = 11,85

I trójkąt
Ob = 2(a + 3) + (a + 2)
Ob = 2(2 + 3) + (2 + 2)
Ob = 2 * 5 + 4
Ob = 10 +4
Ob = 14

Trzeciej figury nie rozumiem, musiałabym zobaczyć. A co do zadań, to chyba dobrze zrobiłam.
40 4 40