Odpowiedzi

2009-11-11T19:53:59+01:00
Starożytni mieszkańcy Egiptu wynaleźli system nawadniający- irigacyjny. Nawadniał on miasto i chronił przed suszą.
65 4 65
2009-11-11T19:54:57+01:00
Nil regularnie wylewał pozostawiając na polach żyzny muł , który nawadniał ziemię żeby była bardziej żyzna. Aby powiększyć obszar ziemi uprawnej Egipcjanie budowali system kanałów nawadniających.
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:14:28+01:00
Aby jak najlepiej wykorzystać zasoby wodne,budowano sieć kanałów i basenów,które tworzyły "System Nawadniający".Dzięki niemu woda szybko się rosprzestzreniała,nadawając polom leżącym bliżej i dalej od brzegów rzeki.Kanały i baseny zatrzymywały również wodę,krórą wykorzystywano do systematycznego podlewania gleby obraz nawadniania pól nie oblętym wylewem.Kanały musiały być regurlanie oczyszczane ponieważ zarastały roślinami wodnymi.

Powodzenia.Może to Ci coś pomoże :]
40 3 40