Czy milosc do rodziny moze tlumaczyc nieposluszenstwo wobec wladzy? (na podstawie antygony)

wystarczy mi tylko wstep lub argumenty reszte jakos napisze


wazne !! potrzebne na poniedzialek . daje 50 pkt.!!



prosze o nie kopiowane z neta bo nasza polonistka sprawdza w necie :P

2

Odpowiedzi

2009-11-11T20:14:24+01:00
Może.
Antygona sprzeciwiając się prawu władzy tj. Kreona, ponieważ nie mogła pozwolić aby zwłoki jej brata nie zostały pochowane. Wykazała się wielką miłością i szacunkiem.
Wiedziała też, że sumienie nie pozwoliło by jej postąpić inaczej. Miała świadomość że nad jej rodem krążyła klątwa, więc i tak coś musiałoby się stać.
Była również świadoma, że śmierć jest czymś co i tak ją czeka. Uważała że wszyscy ludzie wobec śmierci sa równi. Mogła umrzeć za kilka lat, za dzień, ale wiedziała że jest to nieodwołalne. Dlatego tym bardziej odważyła się sprzeciwić wyrokowi.
Antygona według mnie postąpiła słusznie, jej miłość i szacunek do brata powinien być podziwiany. Nie zasłużyła ona na taką karę.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:17:53+01:00
Wstep:
W mojej rozprawce udowodnie ,iz '' milosc do rodziny moze tlumaczyc nieposluszenstwo wobec wladzy''.Popre te teze w nastepnym akapicie.


Argumenty:

Miłość jest ważniejsza niz wladza nad ludzmi
Trzeba sie kierowac sercem
Wladza potrafi zrobic z czlowieka samoluba
Milosc jest najwazniejsza i takze rodzina
Rozkazy tworza nie mila atmosfere w miejscu zamieszkania lub rodzinie.
itp :)

zakonczenie:

Mam nadzieje ,iz udowodnilam ,że miłość potrafi wytlumaczyc nieposlusznosc do wladzy.Jestem tego w pelni przekonana...
1 5 1