Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:02:07+01:00
Jeżeli witaminy rozpuszczają się w tłuszczach są one bardziej przyswajane do organizmu. Nie są wydalane razem z moczem jak również nie wydostają się z żywności . Tak jak np. witamina C która jest rozuszczalna w wodzie , a co się z tym wiąże pod wpływem np gotowania pozbywamy się jej z ważyw. pozostaje ona w wodzie.
14 4 14
2009-11-11T20:04:32+01:00
Witaminy rozpuszene w tluszczach maja za zadanie magazynowanie tych witamin ( E , A D3, K ) w organiźmie(łatwo są przyswajane) . Organizm ich potrzebuje tych aby zdrowo sie rozwijac.
8 4 8
2009-11-11T20:46:05+01:00
A- bierze udział w procesie widzenia, zapewnia wzrost i rozwój
D3- odpowiada za prawidłową budowę kości
E- zapewnia prawidłową prace mięśni, układu nerwowego, zapobiega starzeniu sie oraz łagodzi starzenie sie
K- wspomaga krzepnięcie krwi i gojenie sie złamań kości
6 2 6